megaphoneÎntâmplarea s-a petrecut cu mai mulți ani în urmă, însă ni se pare ilustrativă pentru modul cum trebuie pedepsite firmele care promovează campanii publicitare înșelătoare.

Un legător de cărți din Pittsburgh le-a făcut managerilor unui binecunoscut trust de băuturi răcoritoare o mică surpriză: a încasat un premiu destul de substanțial din partea firmei, deși cei care elaboraseră ideea calculaseră ca sunt șanse extrem de mici să existe vreun câștigător.

Despre ce este vorba ? Renumitul trust de răcoritoare a promis că va oferi cinci dolari de fiecare literă oricui își va putea scrie numele cu literele tipărite pe capacul sticlei de răcoritoare.

Evident, amatorii de câștig n-au lipsit. Dar marea majoritate au eșuat, ca urmare a faptului că, pe capace, se tipăreau aproape numai consoane și nicio vocală. Autorii acestui mod original de stimulare a consumului din renumita răcoritoare nu au ținut seama de faptul că ingeniozitatea omului poate depăși multe dificultăți.

Tânărul Richard Vlk a profitat de straniul său nume de familie, format numai din consoane, și s-a gândit să le facă o surpriză celor de la trustul de răcoritoare. El a reușit să mobilizeze sute de consumatori ai renumitei băuturi pentru a-i strânge capace cu literele V, L și K.

Mare le-a fost mirarea funcționarilor trustului când tânarul legător de cărți le-a prezentat o vastă colecție de capace în care numele său neobișnuit apărea de 1 393 de ori. Se pare că managerii firmei nu au fost deloc încântați de faptul ca au trebuit să achite aproximativ 20 000 de dolari tânărului cu numele de Vlk. Nu atât pentru mărimea sumei plătite, cât pentru faptul că au calculat greșit.

SURSĂ: Entrepreneur Europe